viktornyul.com

July 4, 2024

A nagyszabású vállalás és az ezzel szemben álló majdnem-semmitmondás jellemzik a filmet, de voltaképpen az egész trilógiát is.

Egy Galamb Leült Egy Ágra Hogy Tűnődjön A Létezésről B

Egyszer a saját világát is megbontja a film, az addig lehangoló realizmust egy jelenet (illetve annak későbbi folytatása) kedvéért szürrealizmusra cseréli, és ez lett egyébként a film messze legkiemelkedőbb jelenete is. Ebben francia katonák érkeznek a múltból egy mai kocsmába, a királlyal együtt, aki lóháton jön – a kocsmában békésen iszogató emberek legnagyobb megdöbbenésére. Egy galamb leült egy ágra hogy tűnődjön a létezésről b. Egyébként majdnem pontosan ugyanolyan, mint Andersson előző két filmje, ugyanazok a stílusjegyek köszönnek vissza a csupa totálból álló, fix kameraállásból felvett statikus kompozícióktól a hullasápadtra fényelt szereplőkön és a refrénszerűen visszatérő mondaton át ("Örülök, hogy veled minden rendben. ") egészen a néha a kamerába nézve egyenesen a nézőhöz beszélő karakterekig, így aki már unja ezeket a bevett manírokat, annak nem fog túl sok izgalmat tartogatni, ugyanakkor a háromból ez az egyetlen film, amit szívesen újranéznék. Mostanra lett ugyanis tökéletesre csiszolva a ritmus, ez a legcizelláltabb, és a legviccesebb is a három közül.

Egy Galamb Leült Egy Ágra Hogy Tűnődjön A Létezésről 2018

Roy Andersson elvileg magáról az emberi létről szeretett volna filmet készíteni, ami nem kis vállalás, tekintve, hogy hány alkotónak tört már ebbe bele a bicskája. A rendező élettelen, kellemetlenül kimért szkeccsei azonban maximum arról tudnának meggyőzni, hogy az ember egy végtelenül unalmas, kisszerű és szürke lény. Egy galamb leült egy ágra hogy tűnődjön a létezésről 2018. Az egy beállításból felvett, visszatérő szófordulatokra alapozott, kínosan pedáns lassúsággal végigvitt jelenetei a lehető legritkábban tartalmaznak valóban sziporkázóan abszurd húzásokat, legtöbbször azonban csak egy helyben körbe-körbe járnak - már ha egyáltalán ennyi történik bennük. Teljesen érthető, hogy Andersson miért tette le a voksát az agyonszaturált, fókusz nélküli, statikus és szándékosan mesterséges vizualitás mellett (ez utóbbihoz adalék, hogy 100%-ban stúdióban forgatták a filmet), hiszen ő egyfajta festményeket komponál, csakhogy képei ezzel nemcsak külsőleg, de belsőleg is élettelenné válnak. Az emberi vonások elvesztésével párhuzamosan belép a gépiesség és mesterkéltség, ezek a lassan, de óramű-pontossággal építkező jelenetek pedig előbb-utóbb egy kellemetlen zsibbadásba ringattak, amelyből egy-egy alkalommal csak tudott felrázni valami egészen elvetemült humor.

2015. március 19. (16) En duva satt på en gren och funderade på tillvaron / A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence 2014 101 perc 6. 9 91 81 vígjáték dráma fantasy Főszereplők: Holger Andersson Per Bergqvist Viktor Gyllenberg Charlotta Larsson Nils Westblom Két, tréfás partikellékekkel kereskedő utazóügynök vezet végig egy furcsa világon. Egy galamb leült egy ágra, hogy tűnődjön a létezésről (2014) - Vimeo On Demand premier | Mozipremierek.hu. A faágon ülő galamb nézőpontjából szemlélhetjük a mindennapi élet legbanálisabb jeleneteit. A szomorú bohócokra emlékeztető ügynökpáros az egyetlen állandó pont, amely összeköti a különálló történeteket - a száraz humorú, szatírának is mondható, groteszk filmben a múlt, a jelen és az álom világa megkülönböztethetetlenül olvad össze az emberi lét kibogozhatatlan szövevényévé. Forgalmazó: Cirko Film Az oldalon közölt képek és videók forrása és tulajdonosa a forgalmazó: Cirko Film; illetve a gyártó(k): Fonds Eurimages du Conseil de l'Europe, ZDF/Arte, Arte France Cinema, Nordisk Film & TV-Fond, Svenska Filminstitutet, 4 1/2 Film, Norsk Filmfond, Roy Andersson Filmproduktion AB, Coproduction Office, Sveriges Television, Essential Filmproduktion GmbH; az anyagok sajtóban való megjelenítéséhez a gyártó a forgalmazó közvetítésével adott engedélyt a Mozipremierek számára.