viktornyul.com

July 16, 2024

Ám Freddie-t leszámítva – akinek a személyiségéről is kiderül legalább néhány dolog, még ha felszínesen is – mindenki máshoz csak külsőre ilyen hűséges a film. Brian May, John Deacon és Roger Taylor üres papírmasé marad, akikről emberileg csak annyit tudunk meg, hogy szemben a frontemberrel ők végig NAGYON RENDES CSALÁDOS EMBEREK maradtak, akik mézes teánál durvább ital vagy kábítószer közelébe sem kerültek, és egyetlen rajongót sem pocsékoltak meg egy erősebben sikerült koncert után. Nem beszélve arról, hogy szemben Freddie összeférhetetlenségével bennük a primadonnaság nyomai sem mutatkoztak, és olyan gyakorisággal emlegették a "család" szót a zenekar vonatkozásában, mintha az csilliomodik Halálos iramban- filmet néznénk. A film készültét kicsit is ismerve nem meglepő ez a helyzet: a Queen még élő tagjai nyakig benne voltak a Bohém rapszódia-projektben, és iparági beszámolók szerint bizony, nem csak kedves szemlélődőként, hanem kőkeményen beleszólva abba, hogy melyek legyenek a film fókuszpontjai, és nyilvánvalóan abba is, hogy kiről milyen képet fest a film: jótékonyan homályost, angyalit.

Bohém Rapszódia Kritika Reboot

Kritika Freddie Mercury kisujjában is több merészség volt, mint ebben a filmben. Bevezető Szinte lehetetlen vállalkozásnak tűnik a zenetörténelem egyik legizgalmasabb alakjáról középszerű filmet készíteni, Bryan Singernek és Anthony McCartennek mégis sikerült. Bohém rapszódia - Legutóbbi tartalom VÉDŐBESZÉD: Bohém rapszódia Történethamisítás, best of válogatás, finomkodás vagy tiszteletadás, remek hangulat és kiváló játék? A Bohém rapszódia szerkesztőségünket is megosztotta: most megszólalt a másik oldal is. Meglehetősen sokat ferdít a Bohém rapszódia Persze azon nem kell meglepődni, hogy egy híres ember életéről szóló filmben sok a hazugság, hiszen muszáj valahogy eladhatóvá tenni a történetet, de a Bohém rapszódia kulcsfontosságú eseményeket változtatott meg.

Bohém Rapszódia Kritika Malik

Ebből a szempontból tehát a trailer egy kis csúsztatást tartalmaz, de hát a rajongók úgyis kívülről fújják Freddie életének minden pillanatát nem? Itt kérem, a lényeg a koncerteken és a legendás dalok megszületésének körülményein van, és ebből a szempontból egyszerűen nem tudott hibázni a rendezőpáros, Bryan Singer és Dexter Fletcher (Singert hetekkel a forgatás vége előtt kirúgták). Olyan dalok hangzanak el a több, mint két órás film alatt, mint a címadó Bohém rapszódia (eredetiben), amellyel a Queen sikeresen összemosta a rockot és az operát, az I want to break free, a We will rock you, vagy éppen a We are the champions. És ez a dalkínálat egy apró szelete, és amit úgy építettek bele az alkotók a filmbe, hogy azok maximálisan hűek maradjanak az eredeti alapanyagokhoz. Rami Malek pedig, akit azután választottak ki Freddie Mercury szerepének eljátszására, hogy Sacha Baron Cohen kreatív különbségeken összebalhézott a producerekkel, úgy játszotta el az énekes-dalszerzőt, ahogy valószínűleg senki más nem tudta volna: mozdulatai, mimikája tökéletesen megidézik a zenekar frontemberét.

Bohém Rapszódia Kritika Khurana

A Bohém rapszódia egy bohém figura bohém életéről, de elegendő ez Bradley Cooper és Lady Gaga páros a Csillag születik alkotásával szemben? Nagyon nem lehetett a stúdió részéről mellélőni a Freddie Mercury életéről szóló filmmel, hiszen egy olyan művészről és annak bandájáról van szó, akiket a tengerentúlon és idehaza is imádnak. Számaik szinte mindenki számára felismerhetőek, napjainkat színesítik, ahogyan ezredjére is felcsendülnek a kereskedelmi rádiókban. A végeredmény azonban valamennyire felemás lett. Hogy ez a kulisszák mögötti botrányoknak, vagy valami egészen másnak köszönhető-e, az már más kérdés. Bryan Singer rendezőről, akinek ugye a neves X-Men széria több darabját is köszönhetjük, a forgatás közben derültek ki szexuális zaklatással kapcsolatos vádai, a stúdió azonban nem emiatt kényszerült kirúgni a botrányhőst. A probléma pusztán annyi volt, hogy Singer rendszeresen nem jelent meg a forgatáson, furcsán viselkedett és láthatóan mással volt elfoglalva. Mivel már elegendő anyagot forgatott a filmhez, a neve rajta maradt a mozin, amit az Eddie a sas t és a hamarosan érkező Elton John-filmet, a Rocketman -t szállító Dexter Fletcher fejezett be (a stáblistán említés nélkül sajnos).

A Queen- és/vagy Freddie Mercury-filmként beharangozott Bohém rapszódia monstre PR-anyagként végezte, amit csak a hibátlan zene ment meg. Jó buli, nagyon jó, de méltatlanul kamuzik. Kritika. Úgy tűnhet, messziről indulok, de ígérem, lesz értelme, kezdjük tehát médiaismereti gyorstalpalóval: mi a különbség az újságcikk és a PR cikk között? Az újságcikket témaválasztásában és tartalmában legfeljebb önnön ízlése, értékrendje és véleménye által befolyásolt szerző írja saját név alatt, a tényeknek utánajárva, az azokhoz fűzött véleményeit vállalva, negatívumokat nem elhallgatva, a cikkért pedig pénzt a munkaadó médiumtól kap darabáron, vagy a havi bérezése részeként. A PR cikk ezzel szemben azért születik, mert azt XY megbízó egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére megrendeli, a témára javaslatot tesz vagy konkrétan megszabja azt, értelemszerűen a reklámozni vágyott termékkel kapcsolatosan. A termék nyilvánvalóan csak pozitív színben tűnhet fel az elkészült tartalomban, amelynek megírásáért a szerző a megbízótól kap külön honoráriumot, a megjelenésért pedig a médium is reklámbevételre tesz szert.